Πίσω από τις εξελίξεις φαίνεται πως τρέχουν τα εταιρικά τμήματα marketing σε σχέση με τα υπόλοιπα τμήματα που αποτελούν τη λειτουργική δομή μια επιχείρησης, αφού σύμφωνα με έρευνα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιστών (WFA), αδυνατούν να επικοινωνήσουν τις ενέργειες για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη.
Μάλιστα, βλέποντας το κενό, η Ομοσπονδία Διαφημιστών, εγκαινίασε ένα πλαίσιο αειφορίας, το «Planet Pledge», με σκοπό να γεφυρώσει το χάσμα που παρατηρείται σε επίπεδο επικοινωνίας.
Σύμφωνα με την έρευνα «Marketing και βιωσιμότητα: Κλείνοντας το κενό», μόλις ένας στους 10 marketers υποστηρίζει ότι είναι σωστά καταρτισμένος και κατέχει τα κατάλληλα εφόδια για το «ταξίδι» προς την αειφορία.
Μάλιστα, στους 650 ερωτηθέντες, σε 34 αγορές παγκοσμίως, οι μισοί σημείωσαν ότι βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο, όπου είτε δείχνουν έτοιμοι να ξεκινήσουν, είτε κάνουν τα πρώτα τους βήματα προς τη βιωσιμότητα.
Μόλις το ένα τρίτο των τμημάτων marketing δήλωσε ότι διαθέτει KPI βιωσιμότητας, ενώ το 20% δεν μετρά καθόλου τις αποδόσεις του ως προς τις ενέργειες που κάνουν για να επικοινωνήσουν τις προσπάθειες των εταιρειών για την αειφορία, τη στιγμή που το 95% πιστεύει ότι το marketing μπορεί να κάνει τη διαφορά, ενώ το 88% συμφωνεί ότι οι καταναλωτές αναμένουν από τις εταιρείες να βοηθήσουν στη βελτίωση του περιβάλλοντος.
Το Planet Pledge
Ως αποτέλεσμα των ευρημάτων, το WFA προτρέπει τα τμήματα Marketing και την ευρύτερη διαφημιστική αγορά να εγγραφούν στη νέα πρωτοβουλία του, Planet Pledge, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να τους βοηθήσει να οδηγήσουν να επικοινωνήσουν τις ενέργειες των επιχειρήσεων αλλά και να βοηθήσουν τους καταναλωτές να ενεργούν με πιο βιώσιμο τρόπο.
Μέσω της ενέργειας αυτής, ενθαρρύνονται να δεσμευτούν να γίνουν πρωταθλητές στην παγκόσμια εκστρατεία Race to Zero, να παρέχουν εργαλεία δράσης για το κλίμα και καθοδήγηση για τις επιχειρήσεις τους, να αξιοποιήσουν τα επικοινωνιακά εργαλεία για να οδηγήσουν σε βιώσιμες συμπεριφορές τους καταναλωτές και να δημιουργήσουν ένα αξιόπιστο περιβάλλον marketing, μέσω εργαλείων μέτρησης ώστε να κερδίσουν την εμπιστοσύνη.
Διαβάστε επίσης:
Ποιοι είναι οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ
Πτολεμαΐδα 5: Το project μετατροπής σε μονάδα «πράσινης» ενέργειας και τα αγκάθια
Alpha Bank: Οι γυναίκες στην αγορά εργασίας και την οικονομική δραστηριότητα
Πράσινα ομόλογα: Εξελίξεις και προκλήσεις – Οι ισχυροί και τι έρχεται
