Connect with us

Hi, what are you looking for?

Οργανισμοί

Κλιματικοί κίνδυνοι: Οι προκλήσεις για τις επιχειρήσεις – Μόλις το 3% των επιχειρήσεων κάνει ολοκληρωμένες αναφορές για το κλίμα

 

Δυσκίνητες εμφανίζονται οι επιχειρήσεις -σε παγκόσμιο επίπεδο- στο να επικοινωνήσουν τις εταιρικές τους αναφορές για τις επιπτώσεις των κινδύνων που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή, με έκθεση της EY, Global Climate Risk Barometer, να υποστηρίζει ότι θα πρέπει να λάβουν επειγόντως μέτρα, προκειμένου να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις και τις προσδοκίες των ρυθμιστικών αρχών και των επενδυτών τους.

Η έκθεση εξετάζει τις δημοσιοποιημένες αναφορές περισσότερων από 1.100 επιχειρήσεων σε 42 χώρες, με βάση τις συστάσεις της Ομάδας Εργασίας για τις Χρηματοοικονομικές Γνωστοποιήσεις σχετικά με το Κλίμα (Task Force on Climate-related Financial Disclosures – TCFD). Η TCFD δημιουργήθηκε για να βελτιώσει την ποιότητα και να αυξήσει τον αριθμό των χρηματοοικονομικών αναφορών που σχετίζονται με το κλίμα. Οι επιχειρήσεις αξιολογούνται για τον αριθμό των προτεινόμενων απαιτήσεων που δημοσιεύουν (κάλυψη) και την έκταση ή τη λεπτομέρεια κάθε γνωστοποίησης (ποιότητα).

Μόλις το 3% παρουσιάζει ολοκληρωμένες εκθέσεις

Σύμφωνα με την έκθεση της EY, μόνο οι μισές εταιρείες που αξιολογήθηκαν παγκοσμίως (50%) πραγματοποιούν όλες τις προτεινόμενες γνωστοποιήσεις και έχουν, ως εκ τούτου, πλήρη κάλυψη, ενώ η μέση κάλυψη διαμορφώνεται στο 70%. Ωστόσο, μόλις το 3% των επιχειρήσεων πληρούν τα υψηλότερα επίπεδα ποιότητας, ενώ η μέση βαθμολογία ποιότητας κυμαίνεται στο 42%.

Οι επιχειρήσεις μπορεί να επηρεαστούν από «κινδύνους μετάβασης», που απορρέουν από τις μεταβολές που επιφέρει η κλιματική αλλαγή στην οικονομία και στους κανονισμούς. Για παράδειγμα, συγκεκριμένοι κλάδοι μπορεί να επηρεάζονται από τις τιμές του άνθρακα ή από «φυσικούς κινδύνους», όπως οι συχνές καταιγίδες, ως άμεσες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Οι συστάσεις TCFD παρέχουν ένα πλαίσιο που οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιούν για την αναφορά αυτών των κινδύνων, και περιλαμβάνουν απαιτήσεις για πληροφόρηση σχετικά με τη διακυβέρνηση, τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη στρατηγική και στον σχεδιασμό της επιχείρησης, τη διαχείριση κινδύνων, τους δείκτες επίδοσης και τους στόχους.

Λιγότερες από τις μισές πραγματοποιούν ανάλυση κρίσιμων σεναρίων

Επιπρόσθετα, η έκθεση αποκαλύπτει ότι μόνο τα δύο πέμπτα (41%) των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι πραγματοποίησαν ανάλυση κρίσιμων σεναρίων (crucial scenario analysis) – η οποία αποτελεί επίσης σύσταση της TCFD – για να εξετάσουν την πιθανή έκταση και τα χρονικά όρια συγκεκριμένων κινδύνων και να προετοιμαστούν για πιθανά αρνητικά αποτελέσματα. Παράλληλα, μόλις το 15% περιλαμβάνουν την κλιματική αλλαγή στις οικονομικές τους καταστάσεις – υποδηλώνοντας ότι δε διαθέτουν αξιόπιστα δεδομένα ή ότι δεν έχουν ακόμη προετοιμαστεί για τον πιθανό αντίκτυπο των κλιματικών κινδύνων στην κερδοφορία τους. Αυτή η χαμηλή διαθεσιμότητα εταιρικών αναφορών, αντιμετωπίστηκε με την πρόσφατη συμφωνία των G7, που καθορίζει τα βήματα για να καταστεί υποχρεωτική η υποβολή εκθέσεων για το κλίμα.

Η γνωστοποίηση στοιχείων για το κλίμα διαφοροποιείται σημαντικά ανά χώρα. Παρόλα αυτά, οι χώρες με τις καλύτερες και τις χειρότερες επιδόσεις δεν έχουν αλλάξει στα χρόνια που εκδίδεται η έκθεση της EY. Οι χώρες με ώριμες αγορές, όπου η Πολιτεία, οι μέτοχοι, οι επενδυτές και οι ρυθμιστικές αρχές συμμετέχουν ενεργά στον διάλογο σχετικά με τους κινδύνους που απορρέουν από την κλιματική αλλαγή, τείνουν να έχουν την υψηλότερη βαθμολογία. Επιπρόσθετα, οι χώρες στις οποίες πρόκειται να τεθούν σε ισχύ υποχρεωτικά μέτρα, όπως για παράδειγμα το Ηνωμένο Βασίλειο, συγκεντρώνουν υψηλή βαθμολογία ως προς την ποιότητα των αναφορών τους.

Η έκθεση της EY παραθέτει μια σειρά από βήματα που μπορούν να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις, για να διασφαλίσουν ότι πληρούν τις νέες απαιτήσεις γνωστοποίησης. Αυτά περιλαμβάνουν τη διασφάλιση ότι οι χρηματοοικονομικές αναφορές τους συνδέονται άμεσα με τους κινδύνους για το κλίμα και ότι ενσωματώνονται στα υπάρχοντα πλαίσια εταιρικών κινδύνων, αντί να αντιμετωπίζονται ως ξεχωριστό ζήτημα. Σύμφωνα με την έκθεση, είναι, επίσης, προτιμότερο να δημοσιεύονται προληπτικά και άμεσα οι γνωστοποιήσεις για τους κλιματικούς κινδύνους, έναντι της αναμονής για την εισαγωγή πιθανών αντίστοιχων παγκόσμιων προτύπων εταιρικών αναφορών.

Σχολιάζοντας τα συμπεράσματα της έρευνας, η Κιάρα Κόντη, Associate Partner, Υπηρεσίες Κλιματικής Αλλαγής και Βιώσιμης Ανάπτυξης της ΕΥ Ελλάδος, δήλωσε: «Καθώς η κοινωνία, αλλά και η επενδυτική κοινότητα και οι ρυθμιστικές αρχές, ευαισθητοποιούνται περισσότερο για τα ζητήματα της κλιματικής αλλαγής, η ανάγκη για ολοκληρωμένες εταιρικές αναφορές για τους κλιματικούς κινδύνους, γίνεται πιο επιτακτική. Το επίπεδο πληροφόρησης που παρέχουν οι επιχειρήσεις σήμερα έχει βελτιωθεί, αλλά εξακολουθεί να μην ανταποκρίνεται στο μέγεθος της πρόκλησης. Η εκτίμηση των επιδράσεων των κλιματικών κινδύνων για τις επιχειρήσεις ξεπερνάει τις παραδοσιακές μεθοδολογίες εκτίμησης κινδύνων και απαιτεί, σε αρκετές περιπτώσεις, ανάλυση διαφορετικών σεναρίων αύξησης της θερμοκρασίας σε διαφορετικές χρονικές περιόδους. Οι επιχειρήσεις παγκοσμίως, και στην Ελλάδα, θα πρέπει να εξετάσουν αναλυτικά το πώς η κλιματική αλλαγή επηρεάζει το επιχειρηματικό τους μοντέλο και τη στρατηγική τους, και να ενσωματώσουν, με τρόπο διαφανή και ολοκληρωμένο, στοιχεία για τους κινδύνους, αλλά και τις ευκαιρίες που δημιουργεί για εκείνες το κλίμα, στις χρηματοοικονομικές αναφορές που δημοσιοποιούν».

Διαβάστε επίσης:

Unilever: «Χτίζει» το πράσινο προφίλ – Ζητά από τους προμηθευτές της να μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα έως το 2030

Οι Έλληνες στρέφονται στη βιώσιμη μόδα – Αύξηση σχεδόν 100% στο ενδιαφέρον μέσα στο 2021

Μικρομεσαία επιχειρηματικότητα με όρους βιώσιμης ανάπτυξης: Ευκαιρίες και προκλήσεις

Ποιοι είναι οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ

Διαβάστε επίσης...

Επιχειρήσεις

Με ισχυρή παρουσία σε περισσότερες από 20 χώρες παγκοσμίως, η COCO-MAT επεκτείνει τη δραστηριότητά της στον τομέα της φιλοξενίας, ανακοινώνοντας το νέο eco-friendly boutique...

Επιχειρήσεις

Την είσοδο των W Hotels Worldwide στην Ελλάδα, με τη λειτουργία του πρώτου W στην Costa Navarino, ανακοίνωσαν η Marriott International Inc και η...

Επιχειρήσεις

Στη σύσταση νέου Public Group, στο οποίο επενδύει 50 εκατ. ευρώ, με στόχο του αναπτυξιακού και επενδυτικού του πλάνου, προχώρησε ο όμιλος Olympia. Στο...

Επιχειρήσεις

Στα χέρια της BC Partners και της United Group περνά και επίσημα από σήμερα, Τετάρτη 12 Ιανουαρίου, η Wind Ελλάς, μετά την ολοκλήρωση της...

Επιχειρήσεις

Πτήσεις ακόμα και σχεδόν χωρίς επιβάτες πραγματοποιούν οι αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη, σε μία προσπάθεια να διατηρήσουν τα σημεία απογείωσης και προσγείωσης στα αεροδρόμια,...

Επιχειρήσεις

Σε μία ακόμα επένδυση για τη δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής και νέου κέντρου αποθήκευσης και παροχής υπηρεσιών logistics, σφραγίζοντας μια νέα εποχή για το...

Επιχειρήσεις

Στην εξαγορά φωτοβολταϊκών σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, συνολικής ισχύος 2MW, προχώρησε η Quest Συμμετοχών ΑΕ. Η εξαγορά, η οποία ανήλθε στο 1,56 εκατ. ευρώ,...

Επιχειρήσεις

Το μεγαλύτερο Αγκυροβόλιο Ανοικτής Θαλάσσης πολλαπλών ναυδέτων της Ελλάδας (Multi Buoy Mooring), τόσο από πλευράς μεγέθους πλοίων όσο και βάθους, ξεκίνησε τη λειτουργία του...