Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι εταιρείες επιχειρούν να περιορίσουν τις επιπτώσεις των εφοδιαστικών αλυσίδων τους στο κλίμα, προβάλλοντας ένα βιώσιμο προφίλ, τη στιγμή που οι θαλάσσιες μεταφορές βρίσκονται στο μικροσκόπιο, καθώς σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας στη Θάλασσα, η ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 3% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και συμβάλλει στην ατμοσφαιρική ρύπανση κοντά σε παράκτιες περιοχές και λιμάνια.
Στο πλαίσιο αυτό, εννέα πολυεθνικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και οι κολοσσοί, Amazon, Unilever, IKEA και Inditex, υπέγραψαν τη δέσμευσή τους για έναρξη χρήσης πλοίων με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα -στις θαλάσσιες μεταφορές τους- έως το 2040.
Οι συγκεκριμένες εταιρείες είναι μέλη του «The Cargo Owners for Zero-Emission Vessels (coZEV)», μιας πλατφόρμας όπου οι διαχειριστές φορτίων προωθούν ενέργειες και δράσεις για το κλίμα και αναπτύσσουν συγκεκριμένες συνεργασίες για την προώθηση λύσεων για μηδενικές εκπομπές άνθρακα.
Την 9άδα των επιχειρήσεων συμπληρώνουν οι Brooks, Frog Bikes, Michelin, Patagonia και Tchibo, ενώ εκτιμούν ότι η δέσμευσή τους για χρήση πλοίων με περιορισμένες ή μηδενικές αργότερα εκπομπές άνθρακα, θα αποτελέσει έναν μοχλό πίεσης ώστε να αυξηθούν οι επενδύσεις στην «πράσινη» ναυτιλία.
Για να επιτύχουν τα φιλόδοξα σχέδιά τους, οι εταιρείες σχεδιάζουν να συνεργαστούν με ναυτιλιακές που μεγιστοποιούν την ενεργειακή απόδοση μέσω επιχειρησιακών και τεχνικών μέτρων και έχουν σαφή σχέδια για την αναβάθμιση των καυσίμων μηδενικών εκπομπών άνθρακα στις δραστηριότητές τους.
Διαβάστε επίσης:
ΕΡΓΟΣΕ: Σε τελική φάση η διαδικασία δημοπράτησης έξι έργων ύψους 3,3 δισ. ευρώ
Μαθιός Ρήγας (Energean): Επενδύσεις 2,5 δισ. για την ενεργειακή μετάβαση στη Μεσόγειο
Η φορολογία ως εργαλείο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
