Connect with us

Hi, what are you looking for?

Επιχειρήσεις

Ελληνική Ναυτιλία: Το «πράσινο» στοίχημα και οι προκλήσεις

 

Στις προκλήσεις και τις προοπτικές της Ελληνικής Ναυτιλίας, σε συνδυασμό με την κλιματική αλλαγή και τις νέες τεχνολογίες απασχόλησε, τη Δευτέρα, το πάνελ του 6ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, στο οποίο συμμετείχαν οι κκ. Αντώνης Παπαδημητρίου, Θανάσης Μαρτίνος και Πάνος Λασκαρίδης.

Ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση Αντώνης Παπαδημητρίου, έθεσε το 2050 ως ορίζοντα για την επίτευξη των στόχων για τη Ναυτιλία. Ο κ. Παπαδημητρίου αναρωτήθηκε αν τα 5.000 πλοία που διαθέτει σήμερα η ελληνική ναυτιλία θα αντικατασταθούν έγκαιρα μέσα στα επόμενα χρόνια με πλοία νέας τεχνολογίας, υπογραμμίζοντας ότι το 2050 δεν είναι μακριά.

«Η ελληνική ναυτιλία πρέπει να είναι υπηρεσία και όχι προϊόν. Η εφαρμογή της τεχνολογίας σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία, αποτελεί το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα. Ως Έλληνες εφοπλιστές θα πείσουμε την Ευρώπη αναγκάζοντας την να δεχθεί την πραγματικότητα», είπε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Eastern Mediterranean Maritime, Θανάσης Μαρτίνος, δήλωσε αισιόδοξος για το μέλλον, βασιζόμενος στην παράδοση των Ελλήνων ως ναυτικού λαού.

«Η επιτυχία οφείλεται στο μοντέλο διαχείρισης και οικογενειακής διακυβέρνησης. Η ευελιξία και προσαρμοστικότητα είναι ίδιον των Ελλήνων εφοπλιστών», επισήμανε. Αναφέρθηκε δε στο σημαντικό, όπως είπε, δυναμικό των Ελλήνων ναυτικών, το οποίο αυξάνεται λόγω και των συνθηκών καθώς δημιουργείται ζήτηση καταρτισμένων και μορφωμένων στελεχών.

«Δεν πιστεύω ότι η ΕΕ θα επιβάλλει την αλλαγή του επιχειρηματικού μας πλαισίου. Η ΕΕ κάποια στιγμή θα αναγνωρίσει τη στρατηγική σημασία της Ελληνικής Ναυτιλίας. Θα ανακάμψει και η Μεγάλη Βρετανία, έστω “και με το ένα πόδι”», διευκρίνισε, υπογραμμίζοντας: «Είμαστε σχεδόν οι μόνοι cross traders, ασχολούμενοι με εμπόριο τρίτων χωρών».

«Η Ελλάδα αντιπροσωπεύει το 58% της χωρητικότητας της Ναυτιλίας στην Ευρώπη», επισήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lavinia Corporation & Laskaridis Shipping Company, Πάνος Λασκαρίδης, απαριθμώντας ως βασικές προκλήσεις για τη Ναυτιλία την κλιματική αλλαγή, τη διατήρηση και υπεράσπιση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής Ναυτιλίας, καθώς και τη διάσταση μεταξύ των διεθνών και περιφερειακών ρυθμίσεων και νομοθετήσεων. «Η ίδια η Ευρώπη δεν έχει καταλάβει ότι η Ναυτιλία είναι από τα σημαντικότερα -αν όχι το σημαντικότερο- στρατηγικό της όπλο. Κατέχει το 40% του παγκοσμίου στόλου. Η σημασία του Ελληνικού στόλου κυρίως, έχει γίνει πολύ σαφής και ξεκάθαρη στον υπόλοιπο Δυτικό κόσμο» σημείωσε.

Ο ίδιος τόνισε ότι η Ναυτιλία είναι διατεθειμένη να συνεισφέρει ότι μπορεί αλλά και ότι της αναλογεί για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και πρόσθεσε ότι οι μελλοντικοί «σταθμοί» για τη Ναυτιλία είναι η μείωση κατά 40% του ειδικού βάρους των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το 2030 και η μείωση κατά 50% το 2050, με βάση το 2008. Τέλος τόνισε ότι πρέπει να επιβληθεί ένα τίμημα στις ποσότητες των καυσίμων που καταναλίσκουν τα πλοία, ενώ προέβλεψε ότι «το μέγεθος της Ελληνικής Ναυτιλίας θα παραμείνει το πρώτο παγκοσμίως».

Στο περιθώριο της συζήτησης για τη Ναυτιλία και στο πώς αυτή επηρεάστηκε από την πανδημία τοποθετήθηκε και ο Ιδρυτής και Πρόεδρος της Capital Maritime & Trading, Ευάγγελος Μαρινάκης.

Ο κ. Μαρινάκης σημείωσε ότι λόγω της πανδημίας επηρεάστηκαν, μεταξύ άλλων, τα δεξαμενόπλοια και τα LNGs. «Οι μεταφορές έχουν μειωθεί δραματικά, ωστόσο το τελευταίο εξάμηνο ξεκίνησε μια ανοδική πορεία της ναυλαγοράς και βρισκόμαστε σε επίπεδο ρεκόρ» είπε, επισημαίνοντας ότι η κρίση στην οικονομία μεταφέρεται και στη ναυτιλία.

Απέδωσε τη μεγάλη “πράσινη» στροφή”, όπως την ονόμασε, στις εξελίξεις στις ΗΠΑ με την ανάληψη της εξουσίας από τον Τζο Μπάιντεν, ενώ πρόσθεσε πως θα υπάρξουν στο μέλλον νέου τύπου πλοία, που θα λειτουργούν χωρίς την καύση πετρελαίου, εξ ου και πολλές εταιρείες πλέον επενδύουν στην «πράσινη ενέργεια».

«Το μέλλον δεν είναι στα δεξαμενόπλοια. Θα πρέπει στον κλάδο μας να επενδύουμε πλέον και σε άλλων ειδών πλοία» σημείωσε.

Διαβάστε επίσης:

Ποιοι είναι οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ

Διαχείριση απορριμμάτων: Από ουραγός… πρωτοπόρος η Περιφέρεια Πελοποννήσου – Επιλύει το χρόνιο πρόβλημα η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή

Το σχέδιο Λαγκάρντ για ίδρυση «πράσινης» Ένωσης κεφαλαιαγορών και «sustainability bonds» 225 δισ.

ΕΛΠΕ: Μετασχηματίζεται σε «πράσινη» ενεργειακή εταιρεία – Η μετατροπή σε εταιρεία Holding και η υιοθέτηση επενδυτικής φιλοσοφίας ESG

Διαβάστε επίσης...

gov4SDGs

Ενίσχυση της εγχώριας τουριστικής κίνησης στη Σάμο και τη Βόρεια Εύβοια, όπου επλήγησαν από φυσικές καταστροφές (σεισμό, πυρκαγιές), επιχειρεί η Κυβέρνηση, μέσω τροπολογίας, η οποία κατατέθηκε...

Επιχειρήσεις

Η παραγωγή τσιμέντου είναι το τμήμα του κατασκευαστικού κλάδου, το οποίο είναι πιο ευάλωτο σε μακροπρόθεσμους κλιματικούς κινδύνους και αυτό λόγω των μεγάλων, άμεσων,...

gov4SDGs

Το νησί της Τήλου, για να συμμετάσχουν στην παρουσίαση του προγράμματος Just Go Zero Tilos, το οποίο αποσκοπεί στη δημιουργία ενός νέου υποδείγματος ολοκληρωμένης...

Επιχειρήσεις

Την παραγωγή υγρών καυσίμων χωρίς πετρέλαιο προωθεί ο όμιλος των Ελληνικών Πετρελαίων στο πλαίσιο της ενεργειακής μετάβασης και της πολιτικής μείωσης των εκπομπών άνθρακα....

gov4SDGs

Σε 604.849.335,12 ευρώ ανέρχεται ο συνολικός προϋπολογισμός των προτάσεων που κατατέθηκαν στη δράση: «Μεταρρυθμίσεις του Συστήματος Clawback & Συμψηφισμός του με Ερευνητικές & Επενδυτικές...

Επιχειρήσεις

Σε συμφωνία με τη φινλανδική εταιρεία διύλισης και εμπορίας πετρελαίου Neste, με σκοπό τη προμήθεια «πράσινων» καυσίμων, προχώρησε η αμερικανική αεροπορική εταιρεία United Airlines....

Επιχειρήσεις

Iσχυρά οικονομικά αποτελέσματα για το 2021 ανακοίνωσε η Sunlight Group, μέλος του διεθνούς επενδυτικού Ομίλου Olympia. Συγκεκριμένα όπως ανακοίνωσε στα αποτέλεσματά της η εταιρεία...

Επιχειρήσεις

Τη δράση Εταιρικής Υπευθυνότητας «Πόλη με Ποδήλατα – Όμορφη Πόλη», η οποία έχει ως στόχο να ενημερώσει χιλιάδες μαθητές σχολείων πανελλαδικά, ενισχύοντας τη φιλοσοφία...